tirsdag den 14. juni 2011

Weekend in Philadelphia - May 14th to 15th :D

Lørdag den 14. maj = Tre måneder i USA, tiden er bare fløjet afsted! Utroligt at det allerede er tre måneder siden jeg forlod lille Danmark for at starte et helt nyt kapitel - med op og ned ture.! Og en masse nye oplevelser samt nye venskaber :) Tror aldrig at jeg fra det ene øjeblik er gået fra at have grædt helt vildt, og bare ønsket at jeg var hjemme, til at grine og hygge mig så meget, at jeg slet ikke ville være for uden at være her - er store humør svingninger man kommer igennem her. Men så længe der er flest af de sjove og hyggelige dage, så er alt som det skal være :)
Som sagt sov Alisa ved mig, vi skulle nemlig afsted mod Philadelphia, og Roy var så sød at køre os til toget mod city. Vi var oppe ved 8.30am tiden, og gjorder os klar og så kørte Roy os til toget ved 10am tiden :)
Alisa og jeg venter på toget mod NY city
Alice hoppede på toget stoppet efter os, og så mødtes vi med Jessica på banegården i NY city :) Yeah turen mod Philly var i gang :D Tog Subwayen til China town, hvor vi skulle med bussen mod Philly. Det kostede kun 20 dollars tur/retur med bussen dertil, så klager man bestemt ikke over.! Normalt ville turen tag 2 timer, men bussen var for det første forsinket og så var der også en del trafik, så det tog lige lidt længere tid.
Da vi blev sat af i Philly gik vi mod vores hostel, så vi kunne komme af med vores tasker og lige "indordne" os en lille smule :) Men lige inden vi begav os hele vejen til hostelet, var vi lige inde og købe os nogle paraplyer, for det regnede en del - øv bøv. Men det var heldigvis ikke koldt, så det var altid noget :)
Gaden vores hostel lå på så ret skummel ud, men da vi kom indfor var det et rigtig fint hostel og meget bedre end i Boston! Vi boede på et stort værelse med plads til 16 mennesker, men der var rent og pænt, og så var badeværelserne delt op i pige og drenge, så det var rigtig fint.
Hostel fællesrom
Og lidt mere af fællesrom
Efter at have "indordnet" os lidt begav vi os ud i byen. Vi gik og gik, og så en masse forskellige ting. Så en masse flotte, gamle bygninger! Alt var bare så flot og hyggeligt der, og det var begrænset, hvor meget det regnede mens vi gik rundt, så rigtig dejligt :) Vi så statuen "The Signer", Independence Hall, som desværre var i renovering, så vi ikke kunne se toppen - hvilket ellers skulle være det flotte af den bygning, City Hall, som er en virkelig flot gammel bygning, den smukkeste bygning ever! En statue kaldet Goverment of people, en gammel flot kirke, The love statue, Museum of Art hvor Rocky løb op ad trapperne i filmen, og der står så også en statue af ham. Var inde på Hard Rock cafe et kort øjeblik og så spiste vi aftensmad på Sonny's Famous Steaks, hvor vi spiste den berømte Cheesesteak, smagte rigtig godt :)
The Signer

Independence Hall
Gammel flot bygning
Flot bygning - kan dog ikke lige huske hvad det er
City Hall
Mig foran City Hall
City Hall igen - er det ikke en smuk bygning
Alice, Alisa og jeg med vores nye paraplyer

Gammel flot bygning igen
Statue kaldet Goverment of people
Kirke
Alle os tøserne foran The Love statue
Alice, Alisa og Jessica ved vandfaldet ved The love statue
Udsigten ned mod Museum of Art, hvor alle landes flag var ned langs vejen
Mig ved et andet vandfald
På vej ned mod Museum of Art
Jeg fandt det danske flag :D
Næsten oppe ved Museum of Art - udsigten ind mod downtown
Museum of Art
Alle os tøser foran Rocky statuen
Alisa og jeg laver sjov foran Museum of Art
Mere sjov :D
Endnu mere sjov haha
Udsigten oppe fra Museum of Art
Alle os tøser foran det fine vandfald
Hard Rock cafe
Philly's famous Cheesestreak
Efter vores dejlige aftensmad gik vi på jagt efter noget at drikke, som vi kunne tag med hjem på hostelet. Vi fandt en lille kiosk, hvor vi købte noget cider noget, og så var vi lige forbi Starbucks, hvor vi fik fire kopper ;) hehe. Så var der hygge på værelset og Alice, Alisa og jeg gik ned til fællesrummet, hvor vi så en film og snakkede med nogle af de andre unge mennesker der også var her.
På værelset
Søndag den 15. maj - Vi vågnede alle omkring kl. ni, og heldige os, så havde hostelet gratis morgenmad om søndagen, godt nok bare mælkemorgenmad, men så var vi jo fri for selv at skulle ud og købe noget ;)
Alice og jeg ved morgenbordet

Efter vi alle havde fået spist, var det tid til at booke ud og så afsted rundt i byen igen :) Vi fik låst vores tasker ind i et rum, så vi var fri for at slæbe rundt på dem hele dagen.
Denne gang havde vi fundet et kort, så vi havde lagt ruten for dagen :) Først gik vi mod Liberty Bell, men der var vildt lang kø for at komme ind at se den, så vi valgte at gå videre og så vende tilbage senere. På vejen til så vi et gammelt postkontor og så gik også forbi National Constitution center, men ville vi også vende lidt mere tilbage til senere. Så turen gik mod Washington Square, som er en sød lille park, men masser af egern rendende rundt. Men dem er vi jo vandt til at se her "hjemme" hele tiden også, så ikke så nyt for os hehe. Men hyggelig lille park, hvor der var en gravsten for en ukendt soldat - stor gravsten!
Så mod den Chinese Friendship Gate, hvor vi på vejen derhen så, igen, en masse flotte gamle bygningen og også en sød lille gårdhave :) Efter dette var det tilbage til National Constitution center, hvor der var en rigtig flot udsigt udover byen også.
Vi havde aftenen før set, hvor Betsy Ross hus var, men det var mørkt på det tidspunkt, så vi gik dertil og så det i dagslyset ;) Betsy Ross var den mest berømte "flagmaker" og hun var kvinden, der designede det første amerikanske flag. Efterfølgende gik vi til den ældste gade i Philadelphia, hvor husene er temmelig små, men rigtig sødt der og der bor stadig folk i de små huse. Derefter gik turen mod Benjamin Franklin broen, hvor vi kunne få en god udsigt ud over hele Philly :)
Vi gik derefter tilbage til Liberty Bell, hvor køen heldigvis var blevet en del mindre, så vi kom hurtigt ind og så den fine klokke. Efter gik turen til den mest berømte "iskiosk" i Philly, hvor der altid er laang kø for at få noget. Den er gammeldags indrettet, og personalet er også klædt fint og gammeldags på :) Jessica og jeg delte en Vaniljeis med bownie, chokolade sause og flødeskum på, mums det var vildt lækkert - men godt vi delte, for jeg kunne i hvert fald ikke spise mere end en halv.!
Et gammelt postkontor
National Constitution center
Washington Square
Tomb of the unknown Soldier statue
Sød lille gårdhave
Flot bygning
Chinese Friendship Gate ind til Chinatown
The Preamble to the United States Constitution
Alice, Alisa og jeg med byen i baggrunden
Betsy Ross House - kvinden der lavede/designede det første amerikanske flag
Den ældste gade i Philadelphia, og der bor stadig folk i de gamle små huse
Udsigten fra Benjamin Fraklin Bridge
Liberty Bell - flot gammel klokke
Mest berømte "iskiosk" i Philly - gammeldags tema derinde og altid en lang kø
Jessicas og min is: Vaniljeis med Bownies, chokolade sause og flødeskum på, mums - men godt vi delte den!
Så var alt faktisk set i Philly, og vi vandrede bare lidt rundt og satte os et lille stykke tid i Washington Square park. Men blev så enige om at vi ville prøve om vi ikke kunne komme med bussen hjem tidligere, da folk var lidt trætte, så det gjorder vi og vi var heldige at kunne komme med bussen omkring 4.15pm - omkring to timer før tid. Var også meget godt at vi gjorder det, for også turen hjem tog omkring de tre timer i stedet for to. Og så var det med toget fra city til Cortlandt, og så var Roy så venlig at komme og hente mig ved toget - rigtig dejligt :)
Var en hyggelig fødselsdags weekend vi havde os i Philadelphia - rigtig dejlig by.!